رویدادها آرشیو خبر ها
روایت ادگار داویدز از «یوونتوس» در سال 2019

روایت ادگار داویدز از «یوونتوس» در سال 2019

 

ادگار داویدز هافبک سابق یوونتوس در حاشیه جشنواره بین‌المللی لباس کودک (Pitti Bimbo) فلورانس، در گفتگو با TMW، در مورد یووه و فراگیر شدن رفتارهای نژادپرستانه در فوتبال ایتالیا، مطالبی را عنوان کرد.

 

پیروزی در سوپر کوپا ایتالیا برای یووه کافی نیست؛ آنها بخت اصلی قهرمانی در اروپا نیز هستند. کاملاً واضح است که یوونتوس با کریستیانو رونالدو شانس فراوانی برای فتح لیگ قهرمانان اروپا در سال 2019 دارد. تیم تحت هدایتِ الگری فوق‌العاده‌ است؛ آنها در حال تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا هستند؛ قدرتمند و دور از دسترس.
فوتبالِ امروز نسبت به دوره ما کمی تغییر کرده است با این حال من در یووه به سبک و شیوه بازی بلیز ماتوئیدی بسیار علاقه دارم. به نظر من او بعد از رقابت‌های جام‌جهانی پیشرفت چشمگیری داشته و همچنان نیز می‌تواند بیشتر از این رشد کند.
هیگواین را دوست دارم. او در ناپولی و یوونتوس دوران خوبی را پشت سر گذاشته بود و امیدوارم بودم در میلان نیز همین روند را ادامه دهد، چراکه مهاجمی فوق‌العاده است. با این حال گتوزو، مالدینی و لئوناردو هستند که صلاحیت و شایستگی ارزیابی بازیکنان را بر عهده دارند و من نباید وارد این حوزه شوم.
ده‌لیخت یکی از با استعدادترین فوتبالیست‌هایِ جوان در هلند است. از علاقه یوونتوس به او آگاهم؛ با این حال وقتی شما کشورتان را برای بازی در باشگاهی بزرگ ترک می‌کنید اوضاع کمی دشوار و پیچیده‌ می‌شود. ده‌لیخت و کلایورت هر دو از بازیکنان جوان و قدرتمند نسلِ جدید هلند هستند و فوتبال ایتالیا می‌تواند برای پیشرفت و نشان دادن توانمندی‌های آنها فرصتی خوب محسوب شود.
نمی‌توانم درک کنم چرا باید همچنان چیزی به نام «نژاد پرستی» در ورزشگاه‌ها وجود داشته باشد. ما در سال 2019 هستیم و نباید چنین اتفاقاتی همچنان در حال وقوع باشد. امروز در بیشتر تیم‌های فوتبال در نقاط مختلف دنیا (از جمله ایتالیا) بازیکنان سیاه‌پوست حضور دارند و این رفتارها دیگر معنایی ندارد. من بیش از یک دهه در فوتبال ایتالیا حضور داشتم و با فضای آن آشنایی کامل دارم؛ در واقع این کشور خانه دوم من است. در ایتالیا نگاه نژادپرستانه در سطح وسیع وجود ندارد و این رفتارها عموماً از سوی گروه‌های کوچک انجام می‌شود که البته باید هرچه سریع‌تر متوقف شود. به نظر من باشگاه‌ها باید با طرفداران صحبت کنند و آنها را مجاب کنند که استادیوم‌های ورزشی جای این رفتارها نیستند. دنیای فوتبال باید هرچه سریع‌تر برای رفع این شیوه مردود، فکر و چاره‌ای بیاندیشد.

 

گفتنی است ادگار داویدز هافبک دفاعی یوونتوس در سالهای 1994 تا 2007، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین بازیکنانِ قدیمی بیانکونری‌ها بود که 243 بار در رقابت‌های مختلف برای یووه به میدان رفت و 13 بار نیز برای این تیم گلزنی کرد. کسب 3 اسکودتو و 2 پیروزی در دیدار سوپر کوپا ایتالیا از جمله افتخارات او با بانوی‌پیر بود. داویدز که پس از پایان دوران ورزشی‌اش در کار طراحی لباس مشغول به فعالیت است، این روزها با یکی از خطوط طراحی و تولید لباسش «Monta Juniors» در جشنواره بین‌المللی لباس کودک (Pitti Bimbo) حضور دارد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: